Don't miss

Replay


LATEST SHOWS

IN THE PAPERS

#MeToo's tipping point? Actor Aziz Ansari accused of sexual assault but is it just 'revenge porn'?

Read more

MEDIAWATCH

Calais, a no-man's land for migrants

Read more

THE DEBATE

Macron on migration: Humanity or closed-border policy?

Read more

FOCUS

Strict controls behind Denmark's generous unemployment benefits

Read more

ENCORE!

Remembering Cranberries star Dolores O'Riordan

Read more

IN THE PAPERS

Irony? Lebanon bans Steven Spielberg's film about censorship

Read more

THE DEBATE

Tunisia's revolutionary fire: Fresh protests, seven years after Arab Spring

Read more

EYE ON AFRICA

Case dismissed against French troops accused of child rape in Central African Republic

Read more

BUSINESS DAILY

Spain set to overtake US in tourism rankings

Read more

Asia-pacific

China launches Arabic TV channel

Text by NEWS WIRES

Latest update : 2009-07-25

China's state television, CCTV, has launched an Arabic news channel that will be accessible to around 300 million people in 22 countries in Asia, the Middle-East and North Africa. China already has channels in French, English and Spanish.

AFP - China Saturday launched an international Arabic-language television channel as part of an ambitious programme to promote the communist country's views abroad.
  
State-run China Central Television (CCTV) said the new service would broadcast news, entertainment and education programmes 24 hours a day to a potential audience of about 300 million people in 22 countries.
  
CCTV vice-president Zhang Changming said in a statement the channel "would serve as an important bridge to strengthen communication and understanding between China and the Arab countries."
  
The network, which already broadcasts in English, French and Spanish, also has plans for a Russian-language service.
  
CCTV began work last September on launching its new Arabic channel.
  
The satellite channel can be received across the Middle East, North Africa and in the Asia-Pacific region, the statement said.
  
The move is part of an ambitious programme of international expansion by the state-controlled media to promote the image of China abroad. Xinhua news agency, which already reports from more than 100 countries and territories, also plans to open more foreign bureaus.
  
"We must increase our broadcasting capacity to positively influence international public opinion and to give an good image of our nation," propaganda chief Wang Chen declared in January, as quoted by Xinhua.
  
Hong Kong daily the South China Morning Post has reported that Beijing was prepared to put 45 billion yuan (6.6 billion dollars) into the development of its media, an amount which could not be confirmed by Chinese sources.
  
Beijing has complained about "biased" coverage of China by foreign media but strictly controls its own media.

Date created : 2009-07-25

COMMENT(S)