Don't miss

Replay


LATEST SHOWS

MEDIAWATCH

Arnie sets green example in Paris

Read more

THE DEBATE

One Planet Summit: The switch to renewable energy - who's going to pay?

Read more

FOCUS

Spain's Tagus river is drying up

Read more

ENCORE!

Paris, the capital of street art?

Read more

BUSINESS DAILY

What is green finance?

Read more

IN THE PAPERS

Is This Bear a Victim of Climate Change? Maybe, But Maybe Not

Read more

IN THE PAPERS

One Planet Summit: Hop on that green bike, Emmanuel!

Read more

YOU ARE HERE

France's Cathar region: Relics of the Middle Ages in the Pyrenees

Read more

EYE ON AFRICA

AU warns 6,000 jihadists could return to Africa

Read more

Asia-pacific

Karoubi's newspaper in temporary ban

Text by NEWS WIRES

Latest update : 2009-08-17

An Iranian prosecution officer has "temporarily" closed down the newspaper of reformist candidate Medhi Karoubi, the latter's website has announced. The move follows Karoubi's public claim that protesters had been "savagely raped" in jail.

REUTERS - Iranian authorities have temporarily closed down the newspaper of Mehdi Karoubi, a leading reformist opponent of President Mahmoud Ahmadinejad, the website of his party said on Monday.
 

Etemad-e Melli was shut down late on Sunday on the orders of the Tehran prosecutor's office, the party website said. The party's name is also Etemad-e Melli (National Trust). The newspaper was not published on Monday.

 

Karoubi came fourth in the disputed June 12 presidential election. He and the moderate runner-up, Mirhossein Mousavi, say the vote was rigged to secure Ahmadinejad's re-election. The authorities deny the charge.
 

Karoubi, a cleric, earlier this month angered many hardliners by saying that some people held in connection with post-election unrest had been "savagely raped" in jail. His allegation was rejected by the authorities as "baseless".

 

The party website quoted Karoubi's son Hossein as saying, "Last night a representative of the prosecutor's office came to the Etemad-e Melli printing house and announced the temporary shutdown of the daily."

 

There was no immediate comment from the judiciary.

Date created : 2009-08-17

COMMENT(S)