Don't miss

Replay


LATEST SHOWS

MEDIAWATCH

Multilateralist Macron is the anti-Trump at UN General Assembly

Read more

FOCUS

Rio mired in economic crisis a year after hosting Olympics

Read more

ENCORE!

Elizabeth Strout: 'There’s something emotionally truthful about my characters'

Read more

THE INTERVIEW

Polish foreign minister: Macron's comments on Poland 'were not necessary'

Read more

THE OBSERVERS

The controversial colonial statue in Senegal; and the centuries-old town in Turkey being destroyed by the govt

Read more

BUSINESS DAILY

End of an era: Toys 'R' Us files for bankruptcy

Read more

IN THE PAPERS

'We aren't ready' for a second vote in Kenya and flip-flopping on climate change

Read more

IN THE PAPERS

Another Hurricane? It's Maria's turn. And, when's your printer going to stop working?

Read more

EYE ON AFRICA

DR Congo: New report says army worked with militias to massacre hundreds in Beni

Read more

Africa

Egypt closes Al Jazeera affiliate, Brotherhood TV

Text by News Wires

Latest update : 2013-09-03

An Egyptian court has ordered al Jazeera’s local affiliate and three other networks to cease broadcasting, saying that they operated without a permit and accusing al Jazeera Mubasher Misr of spreading rumours and posing a national threat.

A Cairo court Tuesday ordered the closure of four television channels, including Al-Jazeera Egypt and Ahrar 25, a network belonging to the Islamist Muslim Brotherhood.

The other two channels to be closed are the Islamist broadcasters Al-Yarmuk and Al-Quds, according to the court order.

The closure comes a day after Islamist broadcaster Al-Hafez was ordered shut following accusations that it was "inciting hatred" against Coptic Christians and "undermining national unity".

Ahrar 25 was among several other Islamist networks that went off air soon after the July 3 ouster by the military of president Mohamed Morsi.

Tuesday's order against Al-Jazeera Mubasher Misr comes two days after Egyptian authorities expelled three foreign journalists working as freelancers for the Doha-based network's English-language channel.

Egypt's authorities have accused Al-Jazeera Mubasher Misr of bias in its reporting of the coup that ousted Morsi.

The channel has previously complained that the security forces raided its Cairo offices and seized equipment.

(AFP)
 

Date created : 2013-09-03

  • EGYPT

    Egypt’s Morsi to stand trial for ‘inciting murder’

    Read more

  • EGYPT

    Egypt detains 'French spy bird'

    Read more

  • EGYPT

    Brotherhood leader Badie 'suffers heart attack' in jail

    Read more

COMMENT(S)