In the press

It’s no joke for French public radio

There’ll be no more laughs on France Inter, the flagship French public radio station. Comedians Stéphane Guillon and Dider Porte were famous for their no-holes-barred criticism of Nicolas Sarkozy and other public figures. Now they’ve been unceremoniously ditched. Was there political interference involved? The papers are divided. THURSDAY, 24th JUNE 2010

Advertising

 

Sports paper l’Equipe leads with the summoning of Thierry Henry to the Elysée Palace today in order to provide an explanation for the epic in-fighting in the French camp in South Africa. The headline reads “Affair of State”.
 
The sacking of two comedians at French radio station France Inter makes the front page of Libération with it’s editorial entitled “Suspicion”. The paper wonders whether the head of French public radio who is appointed by the President was put under political pressure to sack the loud-mouth comedians Stéphane Guillon and Didier Porte. Le Parisien’s editorial is more circumspect and criticises the comedians for their “tyranny” saying that often they are just as unwilling to accept criticism as the political class that they pillory.
 
Today’s massive strikes across France against retirement reform make the front page of Le Parisien and l’Humanité this morning with le Parisien detailing the Socialist Party’s purchase of hundreds of vuvuzelas in a bid to make as noisy a protest as possible!
 
Two other stories in the press review: Prince Albert of Monaco has announced his engagement as we see on the front page of France Soir. We finish with Le Parisien and the woes of a certain Raymond Domenech and it’s not France’s infamous football coach. The alias of France’s most criticised man is sick of prank phonecalls in the middle of the night and hopes that it will all soon end now that Laurent Blanc takes over in managing les Bleus!

 

Daily newsletterReceive essential international news every morning