Don't miss

Replay


LATEST SHOWS

BUSINESS DAILY

US-China trade war deepens as Beijing calls for global support

Read more

EYE ON AFRICA

Amnesty warns of 'horrific' violence in Cameroon's anglophone regions

Read more

MEDIAWATCH

Maduro: Let them eat steak

Read more

THE DEBATE

Syria: What's the deal? Russia, Turkey agree to Idlib buffer zone

Read more

FOCUS

Mexico's seaweed invasion: Disaster or opportunity?

Read more

ENCORE!

Joaquin Phoenix: 'Jacques Audiard is unique, even among French directors'

Read more

ACCESS ASIA

Iwao Hakamada, the Japanese boxer still fighting... for his life

Read more

IN THE PRESS

Should supermodels' catwalk strut be protected by copyright?

Read more

PERSPECTIVE

Child development: Inside a child's incredible brain

Read more

Europe

UK regulator says Russia's RT channel could lose licence over spy poisoning

© Kirill Kudryavtsev, AFP | British MPs have called for the Kremlin-owned TV channel to be taken off air.

Text by FRANCE 24

Latest update : 2018-03-13

Britain's media regulator Ofcom said Russian broadcaster RT could lose its UK licence if Prime Minister Theresa May's government determines that Moscow was behind the poisoning of a former Russian double agent in England this month.

Ofcom, which has repeatedly censured the Kremlin-funded channel for a lack of impartiality, said it would wait until May outlines Britain's response to Russia on Wednesday and then "consider the implications for RT's broadcast licenses".

Britain has given President Vladimir Putin until midnight on Tuesday to explain how a nerve agent developed by the former Soviet Union was used to strike down Sergei Skripal, 66, and his daughter Yulia, 33, in the city of Salisbury.

May’s assertion on Monday that it is “highly likely” the Russian state was responsible for the attack on Skripal has plunged Anglo-Russian relations to their lowest state in decades. The UK prime minister suggested that closing RT was one possible option for retaliation.

Video: Russia demands nerve agent sample from UK

British lawmakers have called on Ofcom to close the channel, which was founded by Vladimir Putin as Russia Today in 2005, calling its broadcasts a “propaganda mouthpiece for the Russian state”.

Responding to the threat, Moscow said Tuesday that all British media would be barred from working in Russia if RT is taken off UK airwaves.

"No British media will work in Russia if they close down RT," said Maria Zakharova, a spokeswoman for the Russian foreign ministry.

In remarks carried by the Guardian newspaper, the Russian TV channel said it is being used as a “sacrificial political pawn” in the fallout over Skripal’s poisoning.

“It is regrettable to see RT so quickly proposed to be sacrificed as a political pawn, in one fell swoop doing away with any concept of press freedom in the UK,” said a spokeswoman for the broadcaster.

(FRANCE 24 with REUTERS)

Date created : 2018-03-13

  • UK

    UK's May says 'highly likely' Russia responsible for poisoning former spy

    Read more

  • UK

    Putin says UK must clarify spy poisoning before talking with Moscow

    Read more

  • UK

    Britain sends specialist troops to city where Russian spy was poisoned

    Read more

COMMENT(S)