Don't miss

Replay


LATEST SHOWS

THE DEBATE

India's #MeToo moment: why women are now calling out sexual harassment

Read more

THE INTERVIEW

Objective 'Zero Hunger' 2030: Lambert Wilson and UN's FAO tell us how

Read more

FOCUS

Bosnians help out as migrants pour in

Read more

ENCORE!

Masego: Meet the 'TrapHouseJazz' musician getting 55 million hits on YouTube

Read more

INSIDE THE AMERICAS

Saudi Arabia and Donald Trump: How deep do business ties run?

Read more

PEOPLE & PROFIT

A pretty picture: Investing in the booming contemporary art market

Read more

BUSINESS DAILY

US backs off branding China a currency manipulator

Read more

IN THE PRESS

'No free press in Arab world': Washington Post publishes Khashoggi's last column

Read more

PERSPECTIVE

Gay couple speak out on surrogacy: 'It's not about exploiting someone'

Read more

Europe

UK regulator says Russia's RT channel could lose licence over spy poisoning

© Kirill Kudryavtsev, AFP | British MPs have called for the Kremlin-owned TV channel to be taken off air.

Text by FRANCE 24

Latest update : 2018-03-13

Britain's media regulator Ofcom said Russian broadcaster RT could lose its UK licence if Prime Minister Theresa May's government determines that Moscow was behind the poisoning of a former Russian double agent in England this month.

Ofcom, which has repeatedly censured the Kremlin-funded channel for a lack of impartiality, said it would wait until May outlines Britain's response to Russia on Wednesday and then "consider the implications for RT's broadcast licenses".

Britain has given President Vladimir Putin until midnight on Tuesday to explain how a nerve agent developed by the former Soviet Union was used to strike down Sergei Skripal, 66, and his daughter Yulia, 33, in the city of Salisbury.

May’s assertion on Monday that it is “highly likely” the Russian state was responsible for the attack on Skripal has plunged Anglo-Russian relations to their lowest state in decades. The UK prime minister suggested that closing RT was one possible option for retaliation.

Video: Russia demands nerve agent sample from UK

British lawmakers have called on Ofcom to close the channel, which was founded by Vladimir Putin as Russia Today in 2005, calling its broadcasts a “propaganda mouthpiece for the Russian state”.

Responding to the threat, Moscow said Tuesday that all British media would be barred from working in Russia if RT is taken off UK airwaves.

"No British media will work in Russia if they close down RT," said Maria Zakharova, a spokeswoman for the Russian foreign ministry.

In remarks carried by the Guardian newspaper, the Russian TV channel said it is being used as a “sacrificial political pawn” in the fallout over Skripal’s poisoning.

“It is regrettable to see RT so quickly proposed to be sacrificed as a political pawn, in one fell swoop doing away with any concept of press freedom in the UK,” said a spokeswoman for the broadcaster.

(FRANCE 24 with REUTERS)

Date created : 2018-03-13

  • UK

    UK's May says 'highly likely' Russia responsible for poisoning former spy

    Read more

  • UK

    Putin says UK must clarify spy poisoning before talking with Moscow

    Read more

  • UK

    Britain sends specialist troops to city where Russian spy was poisoned

    Read more

COMMENT(S)